SME

Tisíce jazdených áut vyradili z inzercie, týchto desať má najčastejšie problémy

Carvago niektorým motorom už neverí.

Problémové nie sú konkrétne modely áut, ale niektoré ich motorizácie či prevodovky. Problémové nie sú konkrétne modely áut, ale niektoré ich motorizácie či prevodovky. (Zdroj: archív SME)

Najväčšia online platforma na kúpu jazdených áut v Európe spravila radikálne rozhodnutie. Z ponuky vyraďuje nespoľahlivé autá naprieč rôznymi značkami. Pozrite si, ktoré autá to najčastejšie sú.

Nie každý produkt sa automobilkám podarí tak, ako ho pri uvedení na trh prezentujú. Problémy často odhalí až čas a väčšinou sa týkajú motora ako najzložitejšej časti auta.

SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou
SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

„Mnoho ľudí pozná typické poruchy starších vznetových motorov, podobne problematické sú však aj nízkoobjemové preplňované zážihové motory, najmä z rokov 2010 – 2015. Snaha výrobcov vojsť sa do prísnejších emisných noriem často prevážila nad potrebou vytvoriť trvanlivý produkt,“ hovorí Marek Dvořák, vedúci medzinárodného výkupu vozidiel v Carvago.

SkryťVypnúť reklamu

Na čiernej listine

Vyradenie poruchových modelov, respektíve konkrétnych motorizácií, sa v prípade aktuálnych inzerátov na Carvago dotklo 360-tisíc vozidiel. Spoločnosť ich zaradila na čiernu listinu a vyradila z ponuky.

Carvago pritom nie je autobazárom, zastrešuje však celý proces overovania, kúpy a záruky na jazdené vozidlá od preverených predajcov z rôznych krajín Európy. Aktuálne je v inzercii vyše milióna vozidiel.

Súvisiaci článok Autoporadca: Zatopené autá prídu do bazárov, keď všetci zabudnú na povodne Čítajte 

„Hoci medzi profesionálmi je väčšina nami vyradených modelových variantov notoricky známa, bazáre po celej Európe ich bežne ponúkajú. Rozdiel v prístupe Carvago je ten, že chceme transparentne povedať: tieto vozidlá nekupujte, nie sú dobré. To od ostatných na trhu nebudete počuť,“ vysvetľuje Viktor Holík, country manager Carvago Slovakia.

SkryťVypnúť reklamu

O ktorých autách a motoroch je vlastne reč?

„Dobre známe sú problémy s drobením rozvodového remeňa do oleja pri motoroch Ford 1.0 EcoBoost alebo jednotiek 1.2 EB, známych pri Peugeote a Citroëne pod obchodným označením 1.2 PureTech a pri Opele ako 1.2 Turbo. Notoricky problémové sú však napríklad aj niektoré motory BMW, mokré dvojspojkové prevodovky PowerShift montované do radu modelov značiek Ford a Volvo alebo rýchlo degradujúce batérie Nissanu Leaf prvej generácie a mnoho ďalších,“ hovorí Marek Dvořák z Carvago.

Netreba ich automaticky odpísať

Na názor, ako aj na čiernu listinu sme sa opýtali aj najväčšej siete autobazárov Aures Holdings, ktorá na Slovensku funguje napríklad aj pod značkou AAA Auto.

„Vyložene čiernu listinu konkrétnych modelov alebo motorizácií nemáme, rozhodujeme sa vždy podľa aktuálneho stavu auta. Aj takzvané problémové motory môžu byť pri správne udržiavanom vozidle v poriadku. Samozrejme, že o problémovejších modeloch vieme, pri výkupe si na ne dávame väčší pozor – v mnohých prípadoch si pri drahších autách pred dokončením výkupu zaplatíme aj podrobné kontroly v autorizovaných servisoch, napríklad pri športových modeloch,“ hovorí Karolína Topolová, generálna riaditeľka Aures Holdings.

SkryťVypnúť reklamu

Dodáva, že rozumie, keď má konkurencia výrazne zlú skúsenosť s danými modelmi či motormi, no bez zohľadnenia konkrétnych parametrov ako história, nájazd, vek či stav vozidla, nevidí dôvod vyraďovať autá z nákupného zoznamu. Často podľa Topolovej aj problémový motor môže byť pri dodržiavaní servisných intervaloch spoľahlivý. Počas výroby daného modelu tiež prichádzali vylepšenia, ktoré niektoré problémy vyriešili.

Môžu si vyberať

„Pri výkupnej procedúre v AAA AUTO hneď na začiatku úplne odmietame okolo 18 percent ponúkaných áut, či už pre na prvý pohľad nevyhovujúcemu technickému stavu alebo legislatívnym problémom, napríklad s dokladmi.“

Medzi okamžité dôvody na odmietnutie výkupu vozidla patrí zatajená havária, korózia, únik prevádzkových kvapalín či nefunkčné emisné systémy. Ďalšie problémy ukáže až dôkladná prehliadka, ktorá pozostáva z 260 parametrov kontroly pri AAA Auto a 270 parametrov pri technickej prehliadke CarAudit od Carvago.

SkryťVypnúť reklamu
reklama
Súvisiaci článok Osem áut, ktoré si u predajcov už čoskoro nekúpite, končia vo výrobe Čítajte 

Obe spoločnosti sa zhodujú, že nepotrebujú ponúkať všetky autá za každú cenu. Carvago zo sedem miliónov inzerátov odporúča milión vozidiel a AAA Auto pri internej prehliadke vyradí približne 60 percent vozidiel ponúknutých na výkup.

Desať áut, s ktorými sú najčastejšie problémy, ukazuje, že zárukou spoľahlivosti nemusia byť ani japonské či nemecké vozidlá. Pozrite si hriešnikov, ktorých preventívne vyradilo zo svojej inzercie Carvago.

Ford Focus

1.0 EcoBoost 3. generácie do roku 2018

Najčastejšie problémy: zanedbané nastavenie ventilových vôlí pre obťažný postup, mechanické chyby spôsobené rozdrobením kúskov rozvodového remeňa do oleja.
Spoľahlivejší variant: Ford Focus 1.0 EcoBoost 4. generácie s motorom úplne novej konštrukcie.

Mazda CX-5

2.2 Skyactiv-D do roku 2018

Najčastejšie problémy: vydreté vačky, časté regenerácie DPF, zakarbónovanie.
Spoľahlivejší variant: Mazda CX-5 Skyactiv-D od roku 2018 s AdBlue alebo ešte lepšie s benzínovým motorom.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Peugeot 308

1.6 THP do roku 2015

Najčastejšie problémy: mechanické chyby v dôsledku rýchleho zanášania karbónovými usadeninami.
Spoľahlivejší variant: Peugeot 308 1.6 THP od 2015, prípadne 1.5 BlueHDi.

Renault Mégane

1.2 TCe do roku 2018

Najčastejšie problémy: opotrebenie valcov v dôsledku riedenia oleja benzínom
Spoľahlivejší variant: Renault Mégane s novým motorom 1.3 TCe (od r. 2018), vyvinutým v spolupráci so značkou Mercedes-Benz.

Volkswagen Golf

1.4 TSI EA111 do roku 2012

Najčastejšie problémy: mechanické poškodenie motora v dôsledku preskočenia rozvodovej reťaze.
Spoľahlivejší variant: Volkswagen Golf 1.4 TSI 7. generácie s motorom z konštrukčného radu EA211.

Fiat 500

Automatická prevodovka Dualogic

Najčastejšie problémy: poruchy mechatroniky, problémy so senzormi, rýchle opotrebovanie spojky.
Spoľahlivejší variant: Fiat 500 s manuálnou prevodovkou.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Subaru Forester

2.0D

Najčastejšie problémy: časté regenerácie DPF, poruchy vstrekovačov, v najstarších ročníkoch dokonca zadrhávanie na kľukovom hriadeli.
Spoľahlivejší variant: Subaru Forester 2.0 s benzínovým motorom.

Audi A4

1.8 TSI do roku 2011

Najčastejšie problémy: preskočenie rozvodovej reťaze, poruchy variabilného časovania, vysoká spotreba oleja.
Spoľahlivejší variant: neskoršie verzie rovnakého motora.

BMW X6

xDrive50i do roku 2014

Najčastejšie problémy: prehriatie, zadretie kľukového hriadeľa, poruchy turbodúchadla, poruchy vstrekovačov.
Spoľahlivejší variant: neskoršia verzia rovnakého motora alebo skromnejší xDrive35i.

Škoda Rapid

1.2 TSI do roku 2015

Najčastejšie problémy: zlyhávajúce rozvody.
Spoľahlivejší variant: neskoršie verzie toho istého motora s remeňovým pohonom rozvodov alebo základný motor 1.2 MPi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Najčítanejšie na SME Auto

Komerčné články

  1. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  2. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  3. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  4. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest
  5. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta
  6. Aké výsledky prinášajú investície do modernizácie laboratórií?
  7. Závod Carpathia v Prievidzi oslavuje jubileum
  8. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde
  1. Musí veda odpovedať na všetky naše otázky?
  2. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu
  3. Na Južnej triede pribudne nový mestotvorný projekt
  4. Prichádzajú investičné príležitosti s víziou aj výnosom
  5. Wolt Stars 2025: Najviac cien získali prevádzky v Bratislave
  6. EQUILIBRIO v Nivy Tower: S výhľadom a víziou
  7. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky?
  8. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým
  1. Neuveríte, že ste v Poľsku. V tomto meste viac cítiť Škandináviu 17 832
  2. V Rimavskej Sobote šijú interiéry áut do celého sveta 13 629
  3. The Last of Us je späť. Oplatilo sa čakať dva roky? 7 526
  4. ČSOB Bratislava Marathon s rešpektom k nevidiacim a slabozrakým 3 186
  5. Pili sme pivo, ktoré sa nedá ochutnať nikde inde na svete 3 131
  6. Inalfa otvára v Trnave 80 prestížnych pracovných miest 2 837
  7. Pozitívne myslenie nie je všetko. Skutočnú silu nájdete inde 2 755
  8. Aká bytová architektúra dnes developerom predáva? 1 732
SkryťVypnúť reklamu
reklama
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
SkryťVypnúť reklamu
reklama
  1. Juraj Tušš: Dobro vs. zlo
  2. Rado Surovka: Zrátali to korupčníkom
  3. Peter Blaškovitš: Čo dnes hýbe spoločnosťou
  4. Miroslav Daniš: NESÚHLASÍM s návrhom Urbanistickej štúdie zóny Staré letisko Vajnory
  5. Peter Lacina: Toskánsko za humnami: Spring '25
  6. Eva Bachletová: Naše svetlo
  7. Štefan Šturdzík: Hamas vs Izrael.
  8. Viktor Pamula: Pieseň IMT Smile je stále aktuálnejšia
  1. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný? 31 134
  2. Michael Achberger: Revolučný trik na chudnutie: Ženy si ho pochvaľujú, trvá len 5 minút denne 21 477
  3. Vlado Jakubkovič: Otvorený list Generálnemu prokurátorovi 19 881
  4. Natália Milanová: Ministerstvo kultúry objednalo tanečné odevy pre žiakov od stavebnej firmy 19 598
  5. Martin Ondráš: Slintačka a krívačka - prečo to celé nesedí 18 243
  6. Viera Gáliková: Pelíšky - prečo tri pokusy o samovraždu 11 212
  7. Miroslav Ferkl: Magor Magor Magor 9 694
  8. Ján Šeďo: Pomoc "bezradnému MUDr. Kotlárovi", apel na s. "precedu". 6 739
  1. Věra Tepličková: Komu svieti Slnko v sieti?
  2. Radko Mačuha: To si vážne myslíte, že premiér bol postrelený a že nieje zaočkovaný?
  3. Radko Mačuha: Kotlár je génius, objavil Tučík.
  4. Marcel Rebro: Fico potvrdil účasť na májových oslavách v Moskve. Prispejme mu na letenku
  5. Věra Tepličková: Predveľkonočné pašie alebo Aký štát, také Turínské plátno
  6. Radko Mačuha: Prejav Roberta Fica v Moskve. ( fikcia)
  7. Marcel Rebro: Raketový útok v Sumoch je aktom štátneho terorizmu
  8. Radko Mačuha: Čurilla? Veď to je magor.
SkryťZatvoriť reklamu